Fandom

Diablo Magyarország

Diablo III

20pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Játékmenet Szerkesztés

A Diablo III egy akció szerepjáték, hasonló stílusú, mint a Diablo II. Saját 3D-s motorral rendelkezik, amely lehetőséget ad a játék közben egy felülnézeti és egy, a korábbi Diablo játékoknál megszokott, izometrikus nézetre is. A motorba a Havok fizikai motort is beletették, amely a szabadon rombolható környezetért felel, amely a játék során nagy szerepet kap. A fejlesztők igyekeznek minden létező rendszerre elérhetővé tenni a játékot, s azt állítják, hogy a játék nem fogja igényelni a DirectX 10-et.

A játék multiplayer résszel is rendelkezni fog, csak úgy mint a Diablo II, amelyet a megújult Battle.net-en lehet majd játszani. Számos Starcraft II-höz fejlesztett funkció az új Diablo játék felhasználói számára is elérhető lesz majd.[4] Rengeteg játékelemet átvettek az előző részekből, de a Diablo III a kooperatív módra és a csapatjátékra fog összpontosítani. A játékosnak lehetősége lesz majd a történeten kívül kooperatív módban is játszania. A Blizzard kijelentette, hogy a Diablo III lesz az első olyan többjátékos játék, amely az egyedül játszó játékosokat célozza meg a csapatjátékával.

Megtartották a korábbi részek véletlenszerű szintgenerátorát, ami biztosítja, hogy minden újrajátszás alkalmával újabb élményekhez juthassunk.[1] Összességében, a játék pályái állandó és véletlenszerűen generált pályarészek keverékéből állnak majd össze. Továbbá lesznek karakterosztályokra specializálódott küldetések is, amelyek a fő küldetésekhez fognak kapcsolódni.

Történet Szerkesztés

A játék a korábbi Diablo játékok világában, Sanctuaryban (Menedékföldén) játszódik. Húsz évvel ezelőtt egy maréknyi névtelen hős megmentette ezt a földet a Diablo és Diablo II játékokban. A harcosok, akik túlélték a Lángoló Pokol (Burning Hell) seregeinek pusztítását mind megőrültek megpróbáltatásaik miatt, ám itt az idő, hogy a hősök egy új generációja vegye fel a harcot a Menedékföldét fenyegető Gonosszal. A játékos olyan ismerős helyekre is eljuthat majd, mint az első rész Tristram nevű falucskája.

Az egyetlen megrögzött NPC karakter Deckard Cain, akit már az előző

Fejlesztés Szerkesztés

A Diablo III fejlesztését valamikor 2005-ben kezdte meg a Blizzard North. Az eredeti művészi tervek eltértek a 2008-as Worldwide Invitational-on bemutatott verziótól és három nagyobb módosításon ment keresztül, míg el nem érte azt a színvonalat, amit a Diablo III ötven fős csapata elképzelt. A játék fizikai és mechanikai része már jó pár kisebb módosításokon ment keresztül és most a játék tartalmára próbál a csapat odafigyelni.

A játék fő grafikusa Jay Wilson, korábbi Relic Entertainment grafikus, aki a Warhammer 40,000: Dawn of War és a Company of Heroes készítésében is részt vett. A világ egyik legnevesebb grafikusa is a játékon dolgozik, mégpedig Leonard Boyarsky, aki a Fallout hat alkotója közül az egyik. A Diablo III egyszerre fog kijönni Mac OS X-re és Windows-ra, ám konzolra nem fog megjelenni a játék.

Karakterosztályok

Eddig három kasztot mutattak be az ötből a nyilvánosságnak: a Barbárt (amely az egyetlen olyan karakter, amelyet a Blizzard az előző részekből átemelt a harmadik részbe), a Boszorkánydoktort és a Varázslót. A korábbi részekkel ellentétben a játékos ezúttal a kaszton belül is eldöntheti, hogy női- vagy férfinemű legyen a játékosa.

Grafika

2008. június 28-án jelentek meg az első Diablo III játékmenetről szóló videok és képek. Három nappal később különböző weboldalakon a rajongók petíciót indítottak a játék kinézete ellen "sötétebb és még realisztikusabb világért" felkiáltással. A rajongók a World of Warcraft sorozat kinézetével illették a játékot, kritizálták a "túlságosan is színes és rajzfilmszerű" grafikát és az "összhang nélküli" karaktereket és páncélokat. A Blizzard vezető grafikusa, Jay Wilson, elmondta, hogy miért nem lehetne megváltoztatni a játék grafikáját sötétebbre: nem lehetne megkülönböztetni a társakat az ellenségektől többjátékos módban, túlságosan erőforrás-igényes lenne és minden terület ugyanúgy nézne ki. 2008. szeptember 11-én egy rajongó megszűrte a játék egyik promóciós videoját, olyannak, amilyennek már a többi rajongó is szerette volna látni a játékot.

A játék művészi rendezője, Brian Morrisroe a következőt nyilatkozta a Blizzard Worldwide Invitational-on: "A Diablo és a Diablo II éppúgy eltértek egymástól mint a mostani rész. Jóval sötétebb, színtelenebb játékok voltak, de sok volt a vibrálás." Elmagyarázta, hogy szerettek volna adni a karaktereknek egy erős sziluettet, hogy harc közben is könnyen észrevehetők legyenek.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki